üdopara

1 Ocak 2014 Çarşamba

2013'te Ne Olmuştu

Yeni bir yıl eskitmeye yetti bir önceki yılı. Dolu dolu yaşanan bir yıl: 2013.

2013 benim için unutulmazlar arasında yerini çoktan aldı bile. Neler mi oldu, birlikte göz atalım:

- Askerlik Tiyatralı: Hayatımda ilk kez tattığım bir daha da tatmak istemediğim bir tiyatro oyununun içindeydim, askerlik görevimi! yerine getirirken. İlk olması zaten unutulmayacağı anlamına geliyor.

- Askerliği kısa tutmak için omuzdan ameliyat oldum. Çok ciddi bir ameliyat olmamasına karşın hayatımda ilk kez ameliyat oluyordum. O ameliyat salonuna giderken ışıkları gösterirler ya filmlerde, ben de aynen o duyguyu yaşadım. Işıkları geçerken sırayla, aklıma bir çok konu geldi. Neyse derin düşünceler bunlar; ameliyat da unutulmazlarım arasındaydı.

- GOOD LUCK Projesi: Ankara'da katıldığım bir sosyal sorumluluk projesiydi. Batıl inançlarla ilgili. Gayet eğlendiğimi söylemeliyim. Başarılı bir proje gerçekleştirdi organizatör arkadaşlar.

- İşimiz Gücümüz Meslekler Projesi: İlk aklıma gelen ' Ne çektirdi be!' oldu. Yılan hikayesine dönen izinler, saçma sapan kişiliklerle yapılmış ortaklıklar, bir çok bilinmezlik... Sonrasında olayın çözülmesi, gönüllüler, Malaga, çocuklar... Zorluk veren ama o zorluluğun üstesinden geldikten sonra yaşanan mutluluk... Kendi yazdığım projelerden birisini hayata geçirdik. Heyecanlı serüven yaşadık tabiri sanırım durumu özetler...

- Bir İyilik Yap, Çöpe At! Projesi: Yıl 2010, evde oturuyor ve sosyal sorumluluk çalışmaları araştırıyordum. İşte o zaman bu cümleyi not etmiştim: Bir iyilik yap, çöpe at. O gün bu projeyi yazıp uygulayacağıma karar verdim. Yıl 2013 ve projeyi yazdım. Doğal Yaşam Derneği ile ortaklaşa yürüttük bu projeyi. Benim için insanları tanımak adına ciddi bir çalışma oldu. Projenin asıl amacının yanında bu kazanımlarım bonustu.

- SITOS Projesi : İki önemli projeyi yürüttükten sonra bir başka proje yazımına destek verdiğim projenin hibe almaya hak kazandığını öğrendim. Güzel bir ekip ve kaliteli katılımcılarla neredeyse kusursuz bir proje gerçekleştirdik. Hala proje ekibinin dönütlerini okuyup mutlu oluyorum. Tadı damağımda kaldı, tekrarını yaşamak için çalışacağız artık.

- Ulusal Bilişim Zirvesi: Katıldığım büyük çaplı bir zirveydi. Dedeman Otelde kaldık. Bu benim için ilkti. Organizasyon zayıf olsa da güzel bir hafta sonuydu benim için.

- Gençlerin Bakışıyla Yönetim Modelleri İç Anadolu  Bölge Bilgilendirme Toplantısı: Organizasyon olarak Ulusal Bilişim Zirvesi'ni de sollayarak 2013 de katılığım en kötü organizasyona imza attılar. Yine bir şeyler öğrendim ama  :)

- TCDD'de Mühendis olarak çalışmaya devam: Yani her ne kadar hayal ettiğim gibi bir çalışma ortamım olmasa da çalıştığım zamanlarda işimi yapmaya çaba harcıyordum. Sağlık sorunları, askerlik sorunu vb. 2013 yılında çok fazla çalışmama olanak sağlamadı.

- Omuz çıkığı ve ameliyatı: Aslında omuz çıkığı konusunda blog yazısı yazmam gerekiyor. Resmen hayatımı çekilmez hale getiren bir sıkıntı oldu. Olur olmadık yerde omzum çıktı ve beni zor durumda bıraktı. 2013'de 2 defa omzum çıktı ve sorunu çözmek için toplamda 3 tane ameliyat oldum.  Şu an en son Laterjet ameliyatı ( açık ameliyat) nedeniyle evden dışarı çıkmamaya çalışıyorum. Malum sağ omuz kullanılamaz durumda...  Bu kez çözüme ulaştığını düşünüyorum.

- aktiF-İz Gençlik Topluluğu: Aklıma ilk gelen ' Ne çok toplantı yapmışız be' oldu. 2013'de sağlık sıkıntıları ve askerlik sorunu olmasına rağmen bir çok ( hatta çoooook) toplantıya katıldım. Proje eğitimleri verdim, fikir paylaştım, organizasyon yaptım vs. vs. Bu sayede bir çok farklı insanla tanıştım ve onlarla toplantı gerçekleştirdim. Güzel zaman geçirdim. Kendimden bile fazla zamanı aktiF-İz ile geçirdim. Güzeldi, her şeye, herkese rağmen :))

- Gezme-Tozma: 2013'de ne kadar farklı ile/ülkeye gittim hatırladıklarım: Kıbrıs, İstanbul, Konya, İspanya/Malaga, Almanya/Berlin, Polonya/ Wroslaw, Tokat, Amasya, Kocaeli, Eskişehir, Beypazarı, Kastamonu... Belki hatırlamadıklarım da kalmıştır. Gezdim, eğlendim, arkadaşlarımla, ailemle zaman geçirdim, yeni insanlar tanıdım. Bu açıdan bakınca verimli bir yıldı 2013...

- Abim Evlendi: Çok hızlıydı :) Ne olduğunu anlamadan abim evlenmişti bile. Karar vermek çok önemli bir şeymiş, bunu da görmüş oldum.

- Gezi Parkı Eylemleri: Gençlerin sisteme etkileri ve gençlerin kıvrak zekasını seyrettim. Şiddeti kınadım, tatminsizlerin gençler üzerinde oynadıkları oyunlara savaş açtım. Plastik mermiyle vuruldum hiç suçum yokken, gaz bombası yüzünden neredeyse kriz geçirecektim. Değişik bir duyguydu, sokakta olmak güzeldi.

- Aşk hayatı: Hep bir şeyleri yanlış yapıyordum. Sanırım şu an bir şeyleri doğru yapıyorum. 2013 benim için hayal kırıklığıyla başladı. Sonra umutlandırdı ve tekrar hayal kırıklığı... Sonra tekrar umut... Tahterevalli gibi. Bir aşağı bir yukarı. Ama sonlara doğru her şey yoluna girmeye, emin adımlarla ilerlemeye başladım. Hadi bakalım.

- Gelecek planı: 2013'de geleceğe yatırım olsun diye yaptığım tek şey araba almaktı sanırım. Onun dışında  yaptığım her şey mutlu olmak içindi. Aslına bakılırsa gelecekle ilgili bir planım yok şu aşamada. Biraz daha mutlu olayım o konuya sonra döneceğim.

2013 dolu dolu geçti.

Hoşgeldin 2014, ne getirdin bana?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder